O nás
Umožňujeme vám užít si každý šálek kávy, stejně jako my si užíváme její pražení.
Co tím myslíme?
Už večer se těšíme na ranní kávu, nemůžeme dospat, když mají přijít nové vzorky a místo dovolené obrážíme kávové festivaly. Víme, že začátky ve světě výběrové kávy jsou složité. Spousta různých pojmů: cupping, anaerobní fermentace nebo dripper. Pro začínajícího nadšence skutečná džungle, ve které se dá jednoduše ztratit. Naším cílem je vám začátky usnadnit a ukázat způsob, jak si vymazlit každý šálek kávy k dokonalosti. Věříme, že se nám díky tomu podaří rozšířit komunitu kolem výběrové kávy a “českýho turka” pošleme do věčných lovišť.
Nejsi žádný začátečník? Super! Tak pojď s námi šířit poselství, že “vystřelit z bot tě může i chuť kávy, ne jenom její obsah kofeinu".
Hrajeme si na proroky výběrové kávy?
Rozhodně ne! Víme, že nejsme žádní průkopníci a všem, kteří za kvalitní zrnkovou kávu kopali před námi a teď s námi, jsme vděční. Chceme však kvalitní kávu dostat blíž k lidem, kteří netuší, že káva není jenom ta hořká věc, co dodá energii.
A kdo teda jsme?
Jsme pražírna Blackdrops a za ní prozatím jenom dva blázni/šílenci, Honza a Martin, co se v 18 letech zamilovali do kávy a mysleli si, že je snad lusknutím prstu začne živit. To se "kupodivu" nestalo a víc než 5 let to byla pouze vášeň, která nám brala velkou část volného času. Ještě více nám však dávala: radost z kávy, nové přátelé, motivaci do studia VŠ, ale také zkušenosti s podnikáním a vší administrativou okolo. Nyní se konečně investovaná energie začíná vracet a to umožnilo Honzovi začít pracovat pro pražírnu na plný úvazek. Martin zatím zvládá skloubit svoji práci projekťáka s prací pro pražírnu a také se stará o hladký chod naší kavárny Jiný kafe.
Jako součást týmu už po těch letech spolupráce bereme i našeho designéra Petra Vencla, který stojí za vizuální identitou naší pražírny. Kdyby nás na začátku Peťan odmítnul, muselo by vše vzhledem k našim schopnostem vznikat v malování a to by nám vaše oči nyní opravdu neděkovaly.
DNA Blackdrops
1) Chuť na prvním místě
Chuť je to nejdůležitější, okolo čeho se celý náš svět točí. Všechno naše snaha vede k tomu dopřát nám i naším zákazníkům ten nejchutnější šálek kávy, který lze z daných zrnek kávy připravit.
“Necháváme vyniknout jedinečnost každého zrnka kávy.”
2) Jednoduchost
Svět výběrové kávy je neuvěřitelně komplexní a stále je co objevovat a učit se. Pro lidi co s objevováním teprve začínají může být extrémně složitý a nepřehledný. Naším cílem je lidi tímto začátkem provést a pomoci jim se zorientovat.
“Svět kávy je fascinující. S námi se v něm vyznáte.”
3) Vzdělávání
Neustále se posouvat v našich znalostech, dovednostech a nikdy nezakrnět. Součástí této hodnoty je edukace našich zákazníků. Ta by se měla propisovat do každé aktivity, kterou děláme. Velkou kapitolou vzdělávání je pro nás i experimentování s novými technologiemi.
“Vzdělávat vás, ale hlavně stále sebe. Abychom vám neustále mohli předávat nové vědomosti.”
4) Vášeň
Celý vývoj projektu Blackdrops až k pražírně je spojen se zápalem (s nadšením) a bez něj by to nikdy nebylo možné. Je to důležitá věc, kterou nesmíme po cestě nikdy ztratit.